مدیر كل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شكایات وزارت بهداشت عنوان كرد
یک میلیون و 500 هزار تماس مردمی با سامانه 190 وزارت بهداشت
به گزارش آقای هویج، مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت اظهار داشت: در سال 1401 بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر با سامانه 190 وزارت بهداشت تماس گرفتند که قریب به 120 هزار درخواست ثبت و مورد پیگیری قرار|گرفت.
به گزارش آقای هویج به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا رحیم نیا در حاشیه برگزاری اولین اجلاس مدیران و روسای دفاتر و ادارات بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در سالن شهید سلیمانی ستاد مرکزی اظهارکرد: با اهمیت ترین وظیفه اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، ارزیابی عملکرد افرادی است که به عنوان مدیر در دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور و سازمان های وابسته فعالیت می نمایند.
وی ادامه داد: در همین راستا قبلا فرم خاصی برای ارزشیابی وجود نداشت، اما از زمان حضور دکتر عین اللهی در وزارت بهداشت فرم ارزشیابی آماده و شاخص هایی تدوین شد و بر طبق این شاخص ها ارزیابی روسای دانشگاه ها و معاونین ستادی صورت می گیرد.
مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت تاکید دارد که تا ارزشیابی از مدیران صورت نگیرد نمی توان متوجه شد که عملکردها به چه صورت است و بعد از ارزشیابی، ارزیابی نقاط قوت و ضعف مدیران مشخص و تصمیم گیری می شود.
دکتر رحیم نیا اشاره کرد: این اجلاس در امتداد توانمندسازی اعضای دفاتر مدیران و ادارات بازرسی بوده چونکه یکسری اطلاعات باید منتقل شود و تاکید ما بر مسائل روز جامعه است.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت همین طور درباره ی حضور حوزه بازرسی در سفرهای استانی هیات دولت و وزارت بهداشت نیز اظهار داشت: میز ارتباطات مردمی در سفرهای استانی با دستور وزیر بهداشت تشکیل می شود و هدف این است تا حد ممکن کار مردم صورت گیرد. در این سفرها تمام کارهایی که در استان قابل انجام است فورا آنجا اقدام و یا در ستاد مرکزی وزارت بهداشت پیگیری می شود.
دکتر رحیم نیا با اعلان اینکه اولویت ما این است که درخواست های مردم پیگیری و صورت گیرد، اشاره کرد: ماهانه ۴ بار سامانه سامد (سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت) را رصد می نماییم تا مطمئن شویم درخواستی باقی نمانده است که منجر به نارضایتی شود. هدف اصلی ما رضایت مردم است و قاعدتا وقتی رسیدگی به درخواست ها افزایش یابد نمره امتیاز وزارت بهداشت نیز بالاتر خواهد بود که این مساله از اهمیت بالایی برخوردارست.
طبق گزارش سایت وبدا، وی همین طور در آخر درباره ی سامانه ملی ۱۹۰ (سامانه رسیدگی به شکایات مردمی) نیز اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس گرفتند که قریب به ۱۲۰ هزار درخواست ثبت و مورد پیگیری قرار|گرفت.
منبع: آقای هویج
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب