خطر ریزش بهمن در بعضی ارتفاعات کشور طی روزهای پایانی هفته

خطر ریزش بهمن در بعضی ارتفاعات کشور طی روزهای پایانی هفته به گزارش آقای هویج، رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از خطر ریزش بهمن در بعضی ارتفاعات کشور اطلاع داد و بر ضرورت خودداری از کوهنوردی تاکید نمود.



صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره پیشبینی شرایط جوی مناطق کوهستانی کشور طی پنجشنبه (۳ آبان) اظهار نمود: در این روز تداوم فعالیت موج بارشی در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات و دامنه های البرز، بارش برف و کولاک، احتمال وقوع بهمن، سیلاب و طغیان رودخانه ها در پایین دست، ورود موج بارشی از سمت غرب کشور به ارتفاعات غرب، ارتفاعات و دامنه های زاگرس و گسترش آن به مناطق مرکزی و شرقی کشور، وقوع رگبار و رعد و برق و جاری شدن سیلاب موقتی و بارش برق قله های مرتفع پیشبینی می شود.

او در رابطه با وضعیت آب و هوایی مناطق کوهستانی کشور طی جمعه (۴ آبان) اظهار داشت: تشدید فعالیت موج بارشی در ارتفاعات البرز شرقی و خراسان شمالی، بارش برف و کولاک، احتمال وقوع رعد و برق، احتمال ریزش بهمن، خطر سیلاب و طغیان رودخانه ها در پایین دست، تداوم بارش ها با شدت کمتر در البرز غربی، زاگرس مرکزی و جنوبی و ارتفاعات مرکزی کشور، در قله های مرتفع بارش برف و کولاک و احتمال وقوع بهمن قابل پیشبینی است.

رییس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی افزود: با عنایت به حجم برف تازه در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز و تداوم بارش ها، خطر ریزش بهمن وجود دارد علاوه بر آن کاهش محسوس دما در قسمت های وسیعی از کشور با مخاطره سرمازدگی همراه خواهد بود. مه آلود بودن مناطق کوهستانی و کاهش دید افقی و عمودی، افزایش سطح آب رودخانه ها و جاری شدن سیلاب پیشبینی می شود.

او در رابطه با وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران درروزهای پایانی هفته اظهار داشت: فعالیت موج بارشی همراه با بارش برف و کولاک، کاهش دید، احتمال رعد و برق، وزش باد گاهی شدید و احتمال وقوع بهمن قابل پیشبینی است.

ضیاییان در انتها با بیان اخطار نسبت به نامساعد بودن شرایط جوی بیشتر مناطق کوهستانی کشور در نیمه شمالی کشور اظهارکرد: کلیه فعالیتهای در رابطه با کوهستان شامل کوهنوردی، دره نوردی، پروازهای تفریحی و … مخاطره آمیز است و سفارش می شود از انجام آنها اجتناب شود.



1403/08/03
09:48:53
5.0 / 5
13
تگهای خبر: سازمان , هوا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
آقای هویج - رژیم غذایی لاغری

Mr.Havij
mrhavij.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آقای هویج محفوظ است

آقای هویج

رژیم غذایی لاغری