محققان هشدار می دهند؛

وجود 200 ماده شیمیایی در رابطه با سرطان سینه در بسته بندی مواد غذایی

وجود 200 ماده شیمیایی در رابطه با سرطان سینه در بسته بندی مواد غذایی آقای هویج: یک مطالعه جدید هشدار می دهد غذاهایی که در بسته بندی، سینی های مقوایی یا در ظروف کاغذی فروخته می شوند ممکنست حاوی یکی از نزدیک به 200 ماده شیمیایی در رابطه با سرطان سینه باشند.



به گزارش آقای هویج به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، پژوهشگران گزارش دادند که مواد موجود در بسته بندی مواد غذایی که به طور معمول مورد استفاده قرار می گیرند حاوی ۱۸۹ ماده شیمیایی هستند که بطور بالقوه می توانند موجب سرطان سینه شوند.
به گفته پژوهشگران، این مواد شیمیایی خطرناک- همچون PFAS، بیسفنول ها و فتالات ها- می توانند از بسته بندی به مواد غذایی منتقل شوند و در نتیجه توسط فرد بلعیده می شوند.
محقق ارشد «جین مونکه»، مدیر عامل انجمن بسته بندی مواد غذایی، اظهار داشت: «این مطالعه مهم می باشد، برای اینکه نشان میدهد که فرصت بزرگی برای جلوگیری از قرار گرفتن انسان در معرض مواد شیمیایی در رابطه با سرطان سینه وجود دارد. پتانسیل پیش گیری از سرطان با کاهش مواد شیمیایی خطرناک در زندگی روزمره مورد بررسی قرار نگرفته و مستحق توجه بیشتر است.»
انجمن بسته بندی مواد غذایی یک پایگاه داده جامع از مواد شیمیایی موجود در بسته بندی مواد غذایی را برمبنای اطلاعات جمع آوری شده از هزاران مطالعه علمی انتشار یافته گردآوری کرده است.
با استفاده از پایگاه داده، پژوهشگران ۱۴۳ ماده شیمیایی مورد استفاده در بسته بندی های پلاستیکی را شناسایی نمودند که با سرطان سینه مرتبط هستند و ۸۹ ماده در کاغذ یا مقوا یافت شدند.
به گفته پژوهشگران، شواهد محکمی وجود دارد که نشان میدهد انسان ها بطور مرتب در معرض حداقل ۷۶ مورد از آن مواد شیمیایی سرطان زا بوسیله رژیم غذایی قرار می گیرند.
محققان خاطرنشان کردند که حدود ۴۰ مورد از ۷۶ ماده شیمیایی مهم سرطان زا هم اکنون توسط تنظیم کننده های مختلف بین المللی به صورتی ماده خطرناک طبقه بندی شده اند، اما هنوز در بسته بندی مواد غذایی یافت می شوند.
به گفته پژوهشگران، این نشان میدهد که قوانین موجود برای صیانت از سلامت انسان کافی نیست.
این مطالعه در پی گزارش دیگری انتشار یافته توسط همین گروه در هفته گذشته است که نشان میدهد بالاتر از ۳۶۰۰ ماده شیمیایی در ضمن پروسه بسته بندی به مواد غذایی نفوذ می کند.
بر اساس گزارش پخش شده، از این تعداد، ۷۹ ماده شیمیایی عامل سرطان، جهش ژنتیکی و مشکلات غدد درون ریز و تولید مثل هستند.


منبع:

1403/07/10
14:10:10
5.0 / 5
834
تگهای خبر: تولید , رژیم غذایی , رشد , سرطان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
آقای هویج - رژیم غذایی لاغری

Mr.Havij
mrhavij.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آقای هویج محفوظ است

آقای هویج

رژیم غذایی لاغری